Dienstag, 4. Dezember 2018
2. Die Vorläufer der Kunst des 20. Jahrhunderts
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
03:35
Keine Kommentare:

1. Einleitung in die Kunst des 20. Jahrhunderts
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
03:34
Keine Kommentare:

27 malerei und skulptur im 19. jahrhundert
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
03:32
Keine Kommentare:

A 01 die ältesten skulpturen der menschheit
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
03:32
Keine Kommentare:

Sonntag, 2. Dezember 2018
Franz Marc (1880-1916) ein Rebell
Die Menschen seiner Zeit hielt er für zu materialistisch, zu kopflastig, zu technikgläubig. Dem setzte er seine Malerei entgegen: Bilder von unschuldigen Tieren etwa, die harmonisch eingebunden sind in die große Natur.
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
12:03
Keine Kommentare:

P.P.Rubens (1577-1649) és festészete
Rubens a mitológia és a voyorizmus barokk zsenije. Müvelt ember volt, több száz kötetes könyvtárral rendelkezett és folyton kutatómunkát végzett az alkotásaihoz. Protestáns családban nött fel, apja Jan Rubens egy antwerpeni református származású ügyvéd volt. Vallási konfliktusok, ellentétek miatt a Rubens család Siegenbe (Németország) menekült, ahol 1577-ben megszületett a festömüvész Peter Paul, protestáns lett. Apja halála után Rubensné gyermekeivel együtt visszaköltözött Antwerpenbe. P.P. Rubens itt késöbb átkeresztelkedett, felvette a katólikus vallást és beindult a karrierje.
Ahogyan fent is emliteve lett, Rubens tanult ember volt, kiiesmerte magát a görög mitológiában, a bibliában és a klasszikus irodalomban. Egy saját festöi stilust fejlesztett ki, minden képfiguráját elöképek alapján fejlesztett ki, ma ezt úgy fogalmaznánk, hogy egyszerüen ellopott tipusokat pl. az antik görög szobrászatból és átformálta azokat akad olyan eset is amikor férfi alakokat formált át nökké. Az akkori prüd világban még nem ültek modelt a festöknek ezért más módszerekhez kellett folyamodni az alkotóknak és az elöképek segitségével ábrázoltak és alakitottak saját izlésükre.
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
09:34
Keine Kommentare:

Samstag, 1. Dezember 2018
Adventskranz und seine Geschichte ...bescheiden und herzergreifend
Diese Tradition erfand der hamburger evangelischer Theologe J.W. Weichern im Jahre 1839. Zuerst verbreitete sich der Adventskranz in den protestantischen Städten in Norddeutschland, die Katholiken übernahmen ihn erst nach dem zweiten Weltkrieg. Die Geschichte des Adventskranzes begann in einem Heim in Hamburg, wo sich der Theologe Weichern um Kinder mit schwerem sozialen Hintergrund kümmerte. Die Kinder konnten die Geburt Christi und die kleinen/bescheidenen Geschenke kaum erwarten. Wann? Wann? Dem ständigen Fragen der Kinder folgten Taten von Weichern. Der Theologe stellte ein Holzrad (Symbol des Lebenszyklus´) mit 20 kleinen roten und vier weißen Kerzen auf. So brannte in der Adventszeit jeden Tag eine Kerze.
Quelle: https://de.wikipedia.org/wiki/Adventskranz
Quelle: https://de.wikipedia.org/wiki/Adventskranz
Az IGAZI ADVENTI KOSZORÙ mini története ...szerény és nagyon megható
A hagyományt egy hamburgi evnagélikus teológus J. W. Weichern találta ki 1839-ben. Elöször az északnémet protestáns városokban terjedt el, a katólikusok a 2. világháború után vették át. Az adventi koszorú története egy hamburgi otthonban kezdödött, ahol a teológus Weichern nehéz sorsú gyermekeket gondozott. A gyerkek már alig várták a kis Jézus születését és a szerény ajándékokat. Mikor? Mikor? Az állandó kérdezés a teológust tettre sarkalta. Weichern feállitott egy fakereket (az élet/körforgás szimbóluma) rá 20 kisebb piros gyertyát a hétköznapokra és 4 nagy fehéret a vasárnapokra Krisztus születéseig. Igy az Advent idöszakában minden nap égett egy gyertya.
forrás: https://de.wikipedia.org/wiki/Adventskranz
forrás: https://de.wikipedia.org/wiki/Adventskranz
Eingestellt von
German & Engineering - TechnikDeutsch - radszilvia@hotmail.de
um
11:54
Keine Kommentare:

Abonnieren
Posts (Atom)